Kjøpsvilkår

KJØPSVILKÅR

Frakt og levering:

  • Fraktkostnaden er 79,- kr på alle ordre, uansett størrelse.
  • Leveringstiden er 1-4 virkedager for lagerførte varer. For produkter som er "print on demand", vil leveringstiden spesifiseres i produktbeskrivelsen.
  • Vi benytter Posten til alle leveranser.
  • Merk at vi ikke tilbyr muligheten til å hente varer på vårt lager.

Viktig informasjon om produktene:

  • Alle varer hos oss er 3D-printet. På grunn av denne produksjonsmetoden kan det forekomme små variasjoner og imperfeksjoner i produktene. Dette er normalt for 3D-printede produkter og anses ikke som mangler eller feil ved varen.

Betaling:

  • Betaling kreves ved bestilling.
  • Vi aksepterer betaling med kredittkort, Klarna og Vipps.
  • Ved betaling med kredittkort gjelder lov om kredittkjøp m.m.
  • Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved levering eller ved postoppkrav.

Fraktskade:

  • Hvis et produkt er skadet ved levering, må dette meldes til oss så snart som mulig. Du må rapportere fraktskader innen 24 timer etter mottak av leveransen. Dette gjelder både synlige og usynlige skader.
  • Ta vare på emballasjen ved synlig skade, og merk e-posten med "fraktskade" i emnefeltet når du kontakter oss.

Uavhentede pakker:

  • Ved uavhentede pakker som er nektet mottatt, vil det bli fakturert et gebyr på 249,- kr. Dette gjelder også om man nekter å motta pakken ved hjemlevering.
  • Kunden må også dekke kostnaden for returfrakt.

Angrerett (14 dager):

  • Du har rett til å gå fra avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn.

  • Angrefristen utløper 14 dager etter at du, eller en annen tredjepart som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.

  • For å bruke angreretten, må du underrette oss på en utvetydig måte (for eksempel ved brev eller e-post) på følgende adresse:

    Astrid Skares vei 3

    post@printformeg.no

  • Vi tilbakebetaler alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av eventuelle tilleggskostnader for en annen type levering enn den billigste vi tilbyr), uten unødig opphold og senest 14 dager etter at vi mottar din melding om at du ønsker å gå fra avtalen.

  • Varen(e) må returneres i original emballasje og være i samme stand som da du mottok dem. Print on demand-produkter er unntatt fra angreretten, da disse er spesialproduserte på bestilling og kan ikke videreselges.

Reklamasjon:

  • Hvis det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss beskjed om at du vil påberope deg mangelen. Reklamasjon kan skje senest 2 år etter at du overtok varen.
  • På grunn av 3D-printingsteknologiens natur, kan små variasjoner og imperfeksjoner forekomme i produktet. Dette er normalt og anses ikke som reklamasjonsgrunn.
  • Dersom varen har en betydelig mangel som ikke skyldes kjøperen, kan du kreve retting, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Emballasje ved retur:

  • Ved retur av varer, er det kundens ansvar å sørge for at varen er forsvarlig emballert. Hvis originalemballasjen ikke er tilgjengelig, må du finne en passende emballasje.
  • Kunden har selv ansvar for at varen ikke blir skadet under frakten.

Konfliktløsning:

  • Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet og eventuelt Forbrukertvistutvalget.
  • Europa-Kommisjonens klageportal kan også benyttes hvis du ønsker å inngi en klage, spesielt hvis du er bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: Europa-Kommisjonens klageportal.